תועלת הקראטה לבריאות האישה/ עינת ברכה


עינת קבלה דאן 1                                       
תועלת הקראטה לבריאות האישה / עינת ברכה      
לפי אירגון הבריאות העולמי, מחקרים הראו קשר ליניארי הפוך בין נפח פעילות גופנית לתמותה מכל הסיבות – ככל שעוסקים יותר בפעילות גופנית, כך שכיחות התמותה בגיל צעיר נמוכה יותר.
פעילות גופנית בכלל מונעת לפי אותם מחקרים מספר בעיות נוספות: השמנה, יתר לחץ דם, סוכרת, סוגי סרטן שונים, דילדול מסת העצם, מיגרנות ועוד כמה מרעין בישין. גם גברים וגם נשים סובלים וסובלות ממחלות אלו אך נשים סובלות מהן באחוזים גבוהים יותר.
כשארגון הבריאות העולמי עומד מאחורי, אני לא צריכה להוכיח שספורט מועיל לבריאות.
קראטה הוא אחד מסוגי הספורט המועילים ביותר מסיבות רבות.
קראטה,  בניגוד לסוגים אחרים, מאזן בין חלקי הגוף השונים, ימין שמאל, חלק עליון ותחתון של הגוף ושל עמוד השדרה. סוגי ספורט שונים וביניהם כמה פופולאריים מאוד כמו טניס, עובדים על צד אחד יותר מהשני ופוגעים באיזון והיציבות של הגוף. סוגים אחרים כמו הרמת משקולות עובדים על חלק עליון יותר מאשר על התחתון או להפך ושוב פוגעים ביציבות והאיזון שהגוף מיצר לעצמו. הקראטה מאפשר קשר בין חלקי הגוף השונים ועוזר לנו בפיתוח הקואורדינציה כיון שהוא עובד על שתי הידיים, שתי הרגליים, ימין, שמאל ואלכסונים.
קראטה מועיל לאסרטיביות שלנו. נשים רבות חונכו עוד מצעירותן להעדיף את צרכי הזולת על צרכיהן, וכך נוצר מצב שרבות מאתנו לא יודעות להגיד בפשטות "לא", גם כשמי שעומד מולן "מפיל" עליהן צרכיו שלו, שפוגעים או לא מתאימים לצרכים שלהן. קראטה מלמד אסרטיביות, ובכך עוזר לנו הנשים לשמור על עצמנו. כאן חלק מהקוראים הלא מנוסים בקראטה יכולים לחשוב שלרגע עזבתי את הנושא עליו אני כותבת, אך להם אני חייבת להקדים ולספר כי קראטה מעצים את הקשר בין הגוף והנפש.
בקראטה, בשונה מבריקוד יש חזרה ושיכלול של אותן התנועות במשך שנים על גבי שנים. יש שיחשבו את הדבר למשעמם אך כשנכנסים לדבר ולומדים לשכלל לדייק ולהקפיד כל פעם יותר על התנועות משפרים את הזיכרון, את הריכוז והיכולת להתמקצע גם בתחומים אחרים. עקב כך, לדעתי, קראטה בהחלט יכול להוות חלק משמעותי ביותר בטיפול ללקויות למידה שונות. את זה אני כותבת על סמך ניסיון אישי שלי. 
כל מה שהזכרתי עד כאן נעשה תוך כדי הנאה רבה. הזכרתי כאן כמה סוגים של ספורט ואני לא רוצה להוריד מערכן או לפגוע בעוסקים בהם. כל ספורט באשר הוא מועיל וטוב לעוסקים בו.
IMG-20151102-WA0010